![]() SWK2000 FILTERS Moderne dieselmotoren moeten voldoen aan steeds strenger wordende emissie eisen. Daarom worden deze motoren uitgerust met een modern, electronisch geregeld brandstof- inspuitsysteem zoals bijvoorbeeld common-rail, pomp(leiding)verstuiver of systeem met roterende brandstofinspuitpomp. Deze moderne systemen zijn uiterst gevoelig voor verontreinigingen. Met name water en vuil zijn funest voor deze systemen. Water en vuil in de brandstof zijn in de praktijk niet te voorkomen. Water komt in de tank doordat uit IBC’s en ander opslagtanks wordt getankt. Ook komt er water in de brandstoftank van de machine door condensvorming. Dit wordt versterkt doordat de retourbrandstof warm is. Daarnaast komt ook bij het tanken in de regen en het cleanen van de machine water in de brandstof.8/font> De standaard gemonteerde (water)filters zijn niet in staat al het vrije water uit de brandstof te halen. De kans op schade blijft dan ook er groot. Een SWK 2000 filter haalt 99,99% van het vrije water uit de brandstof. Dit gebeurt in vijf stappen waarbij tevens de vuildeeltjes tot 10 of 30 micron worden uitgefilterd. SWK 2000 filters kunnen toegepast worden op alle heavy duty dieselmotoren in bijvoorbeeld tractoren, grondverzetmachines, vrachtauto’s, zelfrijdende machines, wegenbouwmachines, bosbouwmachines en stationaire dieselmotoren. |
||||
voordelen SWK2000 |
||||
● | voorkomt dure reparaties aan brandstofsysteem | |||
● | haalt het water uit de brandstof | |||
● | leverbaar met 30 of 10 micron element voor vuilfiltratie | |||
● | effectieve bescherming tegen geringe kosten | |||
● | lange levensduur brandstoffilters | |||
● | eenvoudige montage | |||
● | weinig inbouwruimte nodig | |||
● | in- en uitgang aan twee kanten | |||
● | te verwaarlozen drukverlies | |||
● | zelfreinigend element | |||
● | ook uitvoering voor biodiesel leverbaar |
ABS FILTERTECHNIEK info@absfiltertechniek.nl |